A folyamatok legyenek azok társadalmi vagy műszaki, csak megfelelő emberi irányítás alkalmazásával működhetnek célszerűen. Ezt az alapelvet célozza meg az a laboratórium, ahol korosztály meghatározása nélkül műszaki folyamatok irányítását sajátíthatják el a hallgatók, de akár a közoktatásban tanuló diákok is.
A technikai eszközeink tervezését és kivitelezését évezredek óta végzi az emberiség, egy nagyon fontos változás emelhető talán ki, hogy a technikai környezet eszközeibe egyre több tudást építünk be, ez pedig a programozással tudjuk megtenni.
A hallgatók különböző induló kompetenciákkal érkezve, a laboratórium eszközkészletét felhasználva mélyíthetik el a konstrukciós képességüket, anyagátalakító technikai lépéseket kihagyva építhetnek különböző konstrukciójú eszközöket, majd az adott funkciót megvalósító eszközt szenzorokkal és aktuátorokkal (beavatkozókkal) felvértezve, számítógépes programozással intelligens eszközzé fejlesztik.
Pillanatnyilag egy konstrukciós készletre alapozva folyik az oktatás, megteremtve azokat a szükséges alapokat, amelyek nélkül ma a termékek gyártása, de maga a piacképes termék előállítása sem lehetséges.
A fentiekben egy megépített modell képét láthatjuk, amelyek adott funkciót valósítanak meg programozott irányítással.